Med penna och papper i handen.




































































Skisserna här ovan är ritade av mig, Frida Eriksson, blivande bildlärare som under 4 år kommer att praktisera läraryrket på Humfryskolan. Jag studerar Bild och visuellt lärande på Malmö Lärarutbildning. På elevers efterfrågan av dessa skisser som jag ritat i min lärarlogg-bok har jag nu äntligen lagt upp bilderna här på bloggen. Bildernas syfte för mig är att komplettera de minnesanteckningar jag för under lektioner som jag är delaktig i under min praktik. Jag vill också inspirera elever till att själva börja skissa sin vardag då man hela tiden kan upptäcka nya saker och lättare kan minnas situationer och sammanhang med penna och papper i handen.

Frida Eriksson.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Detta är nog det svåraste inlägg vi har skrivit